3 Eylül 2014 Çarşamba

Samos'ta Neler Yenir ?

Samos'ta huzur dolu  bir  tatil  geçirmemizin  nedenlerinden biri de  güzel  yemekler yememizdi. Tahmin edeceğiniz gibi  daha çok   deniz  ürünleriydi.  Yunanistan'da restoranlar  taverna diye  anılıyor.  Burada ki  yemekler  bizlerinkine  oldukça  benzer.  Biz  Gagkou plajında  gündüz denize  girerken hemen  arka tarafta  bulunan  tavernada  öğle yemeklerini  yedik. İlk gün  çok  memnun  kalınca diğer günlerde  başka yer  denemeden buradakilere  devam ettik.  Adanın  meşhur  grek salatasından almadan olmaz. Bol domatesli, salatalık ve soğandan  oluşan salatanın üzerine kocaman bir  dilim  peynir  koyuyorlar.

Yanlış  hatırlamıyorsam Saganaki  denen  bir yunan  yemeğini de  denedim. Deniz ürünlerini  içinde  barındıran, bol domates,  yeşil  biberle pişirilmiş  bu  yemeği de oldukça beğendim.

Samos  adasında  sardalya  meşhurmuş.  Neredeyse  her öğün  balık  yedim. Ayrıca ızgara ahtapotta  denemeye değer. Fiyatlar da makul yurt dışı  yemeklerine  göre. Gagkou plajında  bulunan bu restoran  Verghina  Taverna..

Kokkari  öyle  harika  bir  yer ki   her  akşam yemeğini  bu küçük  kasabada  yemek istiyorsunuz.  Deniz  kenarı  boyunca  sıralanmış restoranların  hangisine oturacağım  diye şaşırıp  kalıyorsunuz.  Biz  Meltemi  restoranı tercih  ettik  ve  çok  memnun  kaldık. Burada da  çeşitli mezeler ile  balık  yedik. Sardalya dışında kılıç  balığınıda  denedik. Ayrıca  dolmalar  oldukça  başarılıydı. Tuzlu balık  salatası,  cacık favorilerim arasında.

Bir  gece  de   Pytagorion'daki   Elia Restoranda  denize sıfır bir masada  yemeğimizi  yedik.  Oldukça  romantik bir yer. Hiç  gürültü, müzik yok.  Ayaklarınız denizin içinde çok güzel bir ortamdı.

Ada da  sabahları  bile  kahvaltıda  yediğim ballı  yoğurtu  anlatmadan  geçemeyeceğim.  Geceleri  bazen  bol meyveli  ve cevizli  olanı da  çok ama çok  lezzetliydi. Ballı  yoğurt  yaz  favorim oldu. Dondurma çok  sevdiğim birşeydir. Samos  merkezde   deniz  kenarında olan şimdi  adını  unuttuğum dondurmacıdan alıyorduk. Biraz daha  arka  soakalarda  sweet  days  adında  bir  pastane  keşfettik. Hem  dondurması yarı  fiyata hem de lezzeti  kat kat güzeldi. Zaten  birbirinden  güzel pastalarını nasıl anlatırım bilmiyorum. Her gece mutlaka bir çeşidini denedim.

1. Sabah sabah nasıl yutkunarak okudum bu yazıyı bir bilsen.Yemeklerin lezzeti fotoğrafı aşmış .Ben de bayılırım deniz ürünlerine.Zaten böyle bir yerde de bol bol tüketmek ve tatmak gerekir değil mi.Hepsi güzel hepsi harika ama son fotograf ile beni can evimden vurdun.Tatlı krizine sabahtan başladım haydi hayırlısı:)

2. Afiyet olsun :) Ballı yoğurdu ben de ilk bakışta kahvaltıya yakıştıramsmış sonradan da çok sevmiştim.

3. Buket,
    Tam öğlen saati denk geldim bu yazına tamam mı...
    Üzerine afiyet, zaten nasıl açtım anlatamam.
    Şimdi, bu yemekler masamda olsaydı var ya...
    Ahh...Hepiciğini siler süpürürdüm.
    Denizden babam çıksa yerim. Asla dayanamam:)

4. Öğle yemeğinden henüz gelmemiş olsam direk ekrana dalardım herhalde:))
    Harika sofralar.....

5. Biz de Yunan adalarını çok sevenlerdeniz. Daha önce Midilli, Sakız ve Rodosta bulunduk. Hepsinde çok güzel yemekler yedik ve güzel denizlere girdik ve çok mutlu ayrıldık. Bu yemek kültürleri keşke bizim turistik yörelerimize de geçse. Siz de çok lezzetli şeyler yemişsiniz. Samosa gidiceğimiz zaman (seneye İnşallah) tecrübelerinden faydalanmak için yazılara tekrar dönüp bakıcam:)

6. O kadar gerçek ki seninle gezmek, karnım acıktı ah! o mezeler, balıklar:)

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...