7 Şubat 2014 Cuma

Amsterdam Yeme - İçme Rehberi

                              Kısa süre kaldığımız bu şehre  fazla  hazırlıklı  gitmemiştik. Aklımda  bir- iki  yer  vardı ,  Sonrasında  nereyi  beğenirsek  girip deneyecektik. Zaten  şehir de  ne  isterseniz,  neyi  seviyorsanız fazla fazla  var.  Açık büfelerden  güzel  restoranlara  kadar  çeşitleme fazla.  Zaten otelimizin hemen yan sokağında bulunan  Arjantin  restoranına  gidiyoruz. Çokta pahalı değil. Bir çok yerde  yediğimiz fiyatlara sahip. Türkiye şartlarına  göre pahalı  tabi ki. Biz de  aynı  paraya masayı  donatırız.  Neyse  ilk  restarontımız  Cau  ..




                 CAU   (  Damstraat  5  ) :   Açık mutfağı ve hareketli sokağı da görebileceğimiz alt katta oturup harika yemekler yedik.. Mekan, servis, yemek kalitesi harika.. Eşim seçtiğiniz  sığır etini  istediğiniz gibi  pişirdikleri  bir et  seçti.  Ben  kanlı etler getirebilirler  korkusuyla tavuk eti  seçtim  ama  korkum  yersizmiş.  Çünkü  oldukça lezzetli ,  tam  istediğiniz  gibi  pişmiş  et  geldi.  Salataları  da  oldukça lezzetliydi.  Gerçi  benim  yediğim  tavukta  oldukça  lezzetliydi.  

                   Jamie's   Fifteen  (Jollemanhof, 9) :  Burası  merak  ettiğim ,  oldukça  uzun  arayışlar  sonucu bulduğum bir  restoran.  Çünkü  yakındır  diyerek  şehir  merkezinden  olduğu  yere  kadar  gecenin  bir  vakti  yürüdük yürüdük.  Dışarıdan  pek  gözükebilen  bir yer olmadığından  bulamadık .  Tam  ümidimizi  kesmişken bulduk.  İçeriye  girince  çok  güzel  , nezih  bir  yere  geldiğimiz anladık  ve  çok  beğendik.  Ünlü şef Jamie Oliver’ın harika projelerinden biri olan Fifteen’in Amsterdam şubesine  gelmeyi  çok  istiyorduk.   Sokaklardaki işsiz, geleceksiz gençleri bu proje kapsamında eğiten sonra da onlara iş ve gelecek sağlayan Jamie Oliver  bu restoranları birçok Avrupa ülkesinde açmış. Hatta geçen  gün  İstanbul'da  da  açıldığını  öğrendim.  Galiba  Zorlu Center' da..Burada da çok güzel yemekler  yedik.  



                        Wok  To  Walk  :   Bir çok  yerde  şubesi  çin  yemekleri  olan restoran  Hemen alıp  çıkarsınız,  isterseniz  orada  yerseniz  .. Ben  çin  yemeklerini  özellikle  noddle  çok sevdiğim  için  hemen  bu   tarz  yerleri  arıyorum  bir  yere  gittiğimde.  Amsterdam'  da  bulduk  ve  memnun  kaldık.  



Bu  restoranlar  dışında  güzel  kafelerde  oturup  kahve molası  verdik.  Hava  yağışlı  ve  soğuk  olunca  sıcak  bir  mekan  gibisi  yok.  Gittiğimiz  her  kafede  güzeldi.  



Öğle  karnımız acıktığı  için  zaten gezerken de  kapısına geldiğimiz   Screaming Beans  memnun  kaldığımız  bir  kafe  oldu.  Hem salataları hem  sandviçleri  güzeldi. 


Sandviçleri  hafif  ve  lezzetliydi.  Ortam da  kalabalık  olmasına  rağmen  fazla  gürültülü  değildi.  Çocuklarla  gelenler  sakin bir  şekilde  oturup  sohbet ediyordu.  Bir de  bizim  kafeleri  düşndüm,  çocuklarımız  olunca  iyice  curcuna  oluyor.  Nasıl  başarıyorlar  bilmiyorum..




Kanal  kenarlarında  güzel  kafeler  var   ama  çok  soğuk olduğundan  oturan  yoktu.



Turlarla  gitmemenin  avantajı  oradan  oraya  koşturmamak  ,  o  şehrin  havasına  girip  sanki  oralıymış  gibi  havaya  girmek  en güzeli.  Gezilerimizde  Allahtan  kendimizi  hemen  oraya  endeksliyoruz. En  güzeli  Türkiye 'de  ki  gündemden  uzaklaşmak.  
En sevdiklerimden  biri  kitaplarımı  yanımda  götürmek,  bir  sayfa da  olsa  okumak.




En  güzel  kafeyi  sona  sakladım.  Cafe  Brecht..Sanki  zaman tünelinden  geçip  1950 'li yıllara   geçtik  bir  anda.  Ortam ,  ışık,  kitaplar,  koltuklar  nasıl  güzel  bir  kafe...Çayları  ve  tatlıları  denemeden olmaz..







                                                                                                


                                                                                                                                                               


15 yorum:

  1. Çok güzel deneyimler çok keyifli bir seyahat olmuş çok imrendim :))
    Jamie's Fifteen dekorasyonu oldukça hoşuma gitti. Ama aklım Brecht'te kaldı desem. Bertolt Brecht'ten mi esinlenilmiş? Sanki görselde o tarz şiirsel bir havası var gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurt dışında ne kadar güzel kafeler var değil mi? brecht bunlardan biri. başka
      yerlerde de benzerleri var galiba. berlinde olabilir ama esinlenme durumunu bilmiyorum bende..

      Sil
  2. Yurt dışı seyahatlerini hayranlıkla okuyorum, hiç yurt dışı seyahati yapamamış biri olarak :) Çok güzel yerler, güzel bir gezi olmuş sizin için :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşllh sen de açılışı yaparsın. çünkü 2 sene öncesine kadar benim içinde
      hayaldi. uçak korkum yüzünden düşünmüyordum bunu. çok seviyorum gezmeyi ve
      çok yurt dışı gezmeyi istiyordum. hiç olmazsa trenle yakın avrupa kentlerine giderim diyordum ama bir anda oluverdi işte herşey. şimdide durduran olmasın beni:) cesaretimi kaybettiğim an herşey başa döner çünkü..

      Sil
  3. Çok çok iyi yapmışsınız gitmekle. Kısa zaman için bile olsa bu kaçamaklar süper oluyor. Benim de merak ettiğim yerlerden biridir burası. Umarım bir gün görme şansım olur. Öpüyorum çok fotoğraflar süper:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uçak korkum yüzünden ancak böyle yakın yerler oluyor ama buna da şükür. çünkü daha önce
      uçağa binme ,korkumu yenme çabalarım bile yoktu. hayat bu işte, her an her şey olabiliyor. uzun mesafeli uçuş yapamıyorum ama bu korkumu yeneceğime de inanıyorum. çok istediğin şeylerin eninde sonunda olabileceğine inanıyorum çünkü.
      gezmek olmasa tuğba, benim için çalışmakta anlamsız bu hayat şsartlarında da yaşamakta. foto çekmeyi de seviyorum, işte böyle :)

      Sil
  4. Cok guzel gounuyor, iyi seyehatler

    YanıtlaSil
  5. cafe brecht ha,gitmek istediğim bir Amsterdam mekanı daha:))

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Buket!! Beautiful photos, nice to "meet" you!!!

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Buket! Beautiful photos, nice to "meet" you!!!

    YanıtlaSil
  8. Buketcim, Ne güzel geziyorsun. Ben de Amsterdam'a çok gitmek istiyorum. Arles'te bulunmak, özellikle Van Gogh'un evine ve müzesine gitmek. Oraları da gezdin mi?

    YanıtlaSil
  9. Jamie Oliver'ın restoranı ne güzel ki böyle insanları hayata kazandırıyormuş, zorludaki yerini gördük, bir gün yemek yemeye de gideceğiz:)
    Noodle ben de çok severim.
    Son eski tarzdaki cafeye bayıldım. Çok hoş bir gezi olmuş, nicelerine diyelim...

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...