1 Şubat 2014 Cumartesi

AMSTERDAM GEZİSİ

Küçük  bir  Amsterdam  kaçamağı  yaptık .  Öyle iyi  geldi  ki.  Uçakla aram  iyi  değil,  bir  de iyi olsa ne olur dediğinizi  duyar  gibiyim.  Ama Allahtan  cesaretim  var.  Uçakta  olduğum  her  dakika  panik  halindeyim.  Ne  bir şey  yiyebiliyorum,  ne  bir şey  okuyabiliyorum  ne de  biraz  uyuyabiliyorum.  Her  dakika  dua  okuyorum.  Bu  paniğim  nasıl  geçer  bilmiyorum ama  hiç  değilse  hayatta  binmem  dediğim  günler   uzakta  kaldı.  Neyse  gelelim  gezimize  ;   uçakla  yaklaşık  3,5   saatlik  yolculuktan  sonra inip  pasaport  onayında  daha  önce  hiçbir yerde  karşılaşmadığımız  ahiret  sorularına  maruz  kalıyoruz.  Sonrasında  trenle  20  dakika  gibi  bir  zamanda  şehir  merkezinde  olduk.  Otelimiz  oldukça  merkeziydi.  Temiz,  pak ve  sessiz  bir  oteldi. Yalnızca  bir  sabah  Türk  bir  bayanın  kocasıyla  yaptığı  çığlık çğlığa  kavgaya  şahit  olduk.
Amsterdam  hakkında  çok  fazla  bilgi  toplamadan  doğaçlama  gezdik  bu sefer.  Bir şeylerin  peşinde  koşturmadan  ,   soğukta  olsa  yavaş  yavaş  gezdik  şehirde.  Zaten  kolay bir şehir,  fazla  araç  kullanmadan  yürüyerek  rahatça  gezebilirsiniz.

Her  yer  kanallar  ile  dolu.  Öyle  güzel ki,  insan  bir  de  bahardaki   halini  görmek  istiyor.

Nehir  kenarında  yürümek,  sıra sıra dizilmiş  evlere   bakmak,  yağan yağmura  aldırmadan  sokaklarda  kaybolmak  öyle  güzeldi  ki,  kışında  gidilir mi  gezilir mi  diyenlere  yazıyorum.  Gezmenin,  seyahat  etmenin   mevsimi  yoktur.

Birbirinden  ilginç  vitrinlere   dakikalarca  takılıp  kaldık.

Bisikletli  fotoğraflar  biz de  çektik,  bisiklet  altında  kalmamak  içinde  çaba  sarfettik :)

Şehrin  ortasında ki  o  güzel  parka  biz de  gittik.  Parkın  kış  halini  görüp  yazın  nasıl  olur  diye  hayal  kurduk.  Kuşlara  yiyecek  birşeyler  attık..

Ara  sıra   ,  uzun  yürüyüşler  sonunda  kahve  molası  verdik  çeşitli  kafelerde.  Hem  biraz  ısınmış  olduk  bu  soğukta.  Belki  soğuk  bir  mevsimde  bir  şehirde  gezmenin  en  güzel  tarafı  bu  olsa gerek.  Sıcacık  kafelere  girip  bir şeyler  yemek-içmek..

Nehir  turu  yapmadan  olmaz.

Çiçek  pazarına  gidip  çiçeklerin arasında  dolaşmakta  ayrı   güzeldi..

Birbirinden  güzel  mağazalar  olan  bu  sokakta  gezmekte  lazım.  Biraz  alışveriş  işin eğlenceli  kısmı..

Sokak  sokak  gezerken  birbirinden  ilginç  butiklere,  mağazalara  rastladık..

Gece  buz  gibi  havada  kafeler...

Amsterdam  müzeleriyle  ünlü.  Oraya  kadar  gidip  Van Gogh,  Rembrandt   görmeden  olmaz.  O kadar  çok  müze  var ki  ,  kendinize  bir  kaç  müze  seçip  kalabalıkta  sıraya  girmelisiniz.

Son olarak  merak edilen  sokak  Red  Light ..

1. Iyi gezmeler, cok guzel fotograflar :) Benim yerime de bol bol gezin, vaktiniz olursa Utrecht ve Den Bosch u da mutlaka gorun derim :)
    Sevgilerimle iyi tatiller

2. :) Ahh Osmanli laleri dyip klise bi yorum birakip kacayim :))

3. Her mevsim güzel bence Amsterdam. Sadece Amsterdam değil, bütün Avrupa şehirleri kışın soğukta yağmurda bile pırıl pırıl, tertemiz olduğu için gezmek çok keyifli oluyor. Kaldırım taşlarının arasından çamurlu su sıçramıyor mesela !
    Bir kere yazın gitmiştik, Temmuz' du sanırım, hava o kadar soğuktu ki üzerime hırka satın almak zorunda kalmıştım. Herkes paltolarıyla dolaşıyordu.
    Fotoğrafların da çok güzel. Tekrar güzel yerler görmeni diliyorum.

4. Off of çok özendim yaa şimdi :)) Ben de uçakta gergin anlar yaşıyorum ve ilk defa eşimle yurt dışına çıkarken binmiştim. Giderken gündüzdü yanımızda hoş sohbet bir beyefendi vardı da 2,5 saat nasıl geçti anlamamıştım ama o dönüş yokmu! Geceydi, çocuklar ağlıyordu, ışıkların hepsi sönmüş ve İstanbul semalarında tur bindiriyorduk bir türlü iniş yapamamıştık, meğer bomba ihbarı yapılmış o gün. Bu yaz nereye gideriz bilmem ama uçak fikri bende bu yüzden tedirginlik yaratıyor.

5. Çok iyi olmuş, Amsterdam kısa geziler için iyi bir tercih :)

6. Bir bisiklet tutkunu olarak yaşamayı en çok istediğim yer. Ne şanslısınız gidip gezmissiniz umarım bir gün ben de gidebilirim.

7. Lovely city, wonderful photos!

8. Birde yazin gelmenizi tavsiye ederim. Vondel Parki mutlaka yazin gormelisiniz.
    Sevgilerimle :)

9. O sokağı ilk defa duydum. Müzelerden de bahset azıcık :)

10. Bence kar olsaydı daha da güzel olurmuş Buketcim, en çok da soğuktan sonra sıcak cafelerde kahve keyfi düşüncene kesinlikle katılıyorum:))
    Bir de o pasta gibi evlere bitiyorum...
    Red Light sokağını da biliyorum;)

Nisan Cuması

'' Dün bildik bir rüzgar esiyordu. Daha önce karşılaştığım bir rüzgar. Dışarıda mevsimsiz bir ilkbahar. Kara...