26 Aralık 2013 Perşembe

BUGÜNLERDE..

                          Bugünlerde  bir koşturmaca, sıkıntı, yorgunluk içindeyim ..Nedeni yok, sene ortası iş yoğunluğu, yapmam gerekenler  ve yapamadıklarımın çoğalması, içinde bulunduğum çıkmaz durum,  günlerin koşuşturması,  tatile özlem, hastalıklar,  moralsizlikler...say say  bitmez bir çoğumuz gibi. Kimi  görsem  yorgunluktan bahsediyor, zamanın su gibi  akıp  gitmesinden.  Sabahın köründe kalkıyoruz , koştura koştura okula git , eve dön, ev işi, çocuğun dersleri falan derken akşam olmuş, biraz şu bu derken yeniden yatma ve tekrar sabah. Bu koşturmaca nedir böyle diyorum..
Bugünlerde yaptıklarımı kısa kısa  aktarayım şimdi..

  • Beni  sevindiren ,  moralimi  düzelten bir gelişme..İnternetten  sipariş  kitaplarım  geldi. Elimde  alınacak  kitaplar  listesi  uzun.  Şimdilik  bunları aldım,  okunmayı bekleyen,  keşfedilecek yepyeni  dünyalar.  Elimde okuyacak kitap kalmamıştı, acaba hangisinden  başlasam..

  • Geçen gün  Beste  de  görüpte  acaba nasıl olur diye  merak ettiğim kış  reçelini  yaptım. Gerçekten de çok  güzel oldu.  Bu  mevsimin meyveleri ile yapılıyor. Tarifi  şöyle :     1 sise meyvemsi  kırmızı  sarap, 450 gr kuru incir, 2 armut, 2 elma, 1 ayva, 1 portakal, 1 defne yaprağı,  1 çubuk tarçin, 100 gr seker
    1- Portakal kabuklarını  bir kenara rendeleyin. Incirlerin  dörde kesin. Elma, ayva ve armutları  soyup kup kup kesin.
    2-Tüm malzemeyi bir tencereye koyup kaynayınca altını  kısın,  bir saat yirmi dakika kısık  ateste kaynasın. Yoğun bir reçel olacak bu. Tadına bakin seker miktarını  az bulursanız ekleyebilirsiniz. Tarçın ve defne yapragını  çıkarın. 

                                


  •    Yeni  yıl  hediyeleri için  paket  kağıdı  hazırladım.  Bunun için  şu  kahverengi  kağıtlarının  üzerine patates baskısı  yaptım.  Çam ağacı  şeklinde  kestiğim  patatesleri  suluboya ile  boyayıp  bastım  ve  kurumaya bıraktım. Son olarak paketleme kısmı..     
  • Yılbaşı  ağacımızı bu yıl  kurmadık çünkü  boncuktan ağaç tasarlıyorum şu sıralar.  Ama üzerine el yapımı  süsler  yaptım.  Oldukça  kolay.  Hazır seramik killerinden aldım.  Şekiller  yaptık. Fırınlamaya gerek  yok. Kurumasını bekleyip  boyamasını  yapıyorsunuz. Ben üzerini de  simledikten sonra ağacımı  bitirdikten sonra dallarına asmak üzere beklemeye  aldım.  Yapması eğlenceli..


  • Okulda  el izimizi  fon kartona çıkarıp  keserek  çam ağacı  yaptık. Sonra da  renkli  ponponları  üzerine yapıştırarak  süsledik.  Sınıfımızın  yeniyıl ağacı da   bu  oldu. 



  • Geçen sene yılbaşında Venedik'teydik. Onu hatırladık ailece.  Ve zamanın  nasıl  hızlı geçip  gittiğine tekrar  şaştık kaldık.  Öyle  güzel  bir  geziydi ki.  Kışın çok soğuk olur  , aman  gezilmez demeyin seyahatın  her  türlüsü  çok güzel  bence.  Biz  geçen sene ki  fotoğraflara  bakıp  bakıp iç  geçirdik. Yeni yıl , noel, natal  derken 2014  geldi  bile :)


  • Bu yaptıklarım yorucu olsa da  beni dinlendiren şeyler aslında.  Kurabiyesiz gün olmaz diyerek kzımla baykuş kurabiyesi  bile yaptık.  Hızlıca  geçen  bir günün  sonunda  belki de en güzel şey  kurabiye ve kahveni alıp şöyle hiçbir şey  yapmadan oturmak..



                                                                                                                                                                            





















8 yorum:

  1. Hepimiz aynıyız.Koşturuyoruz ama ne iş bitiyor ne de bir yere yetişiyoruz.Zaman hızlı aktıkça biz de hızlanıyoruz ona yetişmek için.Arada bizi mutlu eden şeyler için ufak molalar vermek dışında pek bişey yok yaptığımız.yine de çok şükür.Allah başka sıkıntı vermesin.Yeni yılınız tüm dileklerinizin gerçekleşeceği harika bir yıl olsun umarım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Kitaplara o kadar hasret kaldım ki, koşuşturma içinde çok yorgun düşüyorum. Eskiden aynı anda 2 kitap okurken şimdi 2 sayfa okuyamadan gözlerim kapanıyor ve hep başa dönüyorum.
    Fırınlamaya gerek olmayan kil mi var? Süsler çok hoş olmuş.
    Ağaç fikri de güzel, ağaçlı patates baskı fikri de:) Kağıtları da paylaşacak mısın?
    Böyle karışık reçel de hiç yemedim, sanki incir tadı baskın olurmus gibi geldi.
    İnşallah seneye yeni bir seyahatte girersiniz yeni yıla:)
    Mutlu seneler...

    YanıtlaSil
  3. kitaplar harika keyifle okuyun , Yalnızız Peyami safa çok beğenmiştim ben, Enis Batur'sa okumak istiyorum ama , işte ama , koşturmaca çok , yeni yıl durgun gelmesin de, keyifle...

    YanıtlaSil
  4. Kitapların çok güzel ben en çok Nezleli Karga'yı merak ettim onu oku hadi;))
    Kurabiyelerinin hastasıyım zaten. O muhteşem olacak ağacını merakla bekliyorum Buketcim, ellerine sağlık.
    Umarım o beklediğin şey de olmuştur, güzel haberlerini beklerim:)
    baykuş gözüyle

    YanıtlaSil
  5. sevgili pelinpembesi,
    ellerine sağlık, her şey ne kadar güzel! hele kurabiyeler şahane!
    bir de, bilmeni isterim ki; blogunu her ziyaret edişimde zamanı verimli kullanmana hayran oluyorum ben!

    YanıtlaSil
  6. Nefis şeyler yapmışsın gene arkadaşım. Reçel ilginç geldi. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. () '''*()
    (....'o'.)
    Hmm.....

    () "'* ()
    (.'o'....)
    Nerdesin?

    ()*''' ()
    (........)
    Nerde?

    () ''''*()
    (.'o-...).")
    Oo!Burdasın işte..!

    Mutlu bir yeni yıl
    Dilemek için gelmiştim!
    Yeni yılın kutlu olsun!

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...