16 Temmuz 2013 Salı

Okunması Zor Kitaplar



                                             Edebiyat haberleri yapan The Millions adlı internet sitesi okunması en meşakkatli 10 kitabı belirlemiş. Bu haberi görünce  merak ettim  ve  devam ettim okumaya. Siteden Emily Colette Wilkinson ve Garth Risk Hallberg, üç yıllık araştırmalarının sonucunda okunması en  zor  10 kitabı belirliyor. 
                                          İkili, en zor kitapları ortaya koymak üzere 2009’da kolları sıvamış ve uzunluğu, sentaksı, biçimi ya da yapısal ve genel özellikleri ile tuhaf deneysel teknikleri veya soyutlukları nedeniyle zor okunan kitapları araştırmaya başlamış.     Wilkinson ve Hallberg ikilisi,  edebiyatın sizi bekleyen, tırmanması zor 10 Everest’ini    Publishers Weekly   dergisinde de tartışmaya açmış.


                                                          
                                   Gelelim kitaplara…
                                 Djuna Barnes’ın   Geceyi Anlat Bana adıyla basılan Nightwood romanı;
                                 Jonathan Swift’in   A Tale of a Tub  
                                 Virginia Woolf’ un Deniz Feneri/ To the Lighthouse 
                                 Samuel Richardson ’ın Clarissa or The History of a Young Lady eseri; 
                                James Joyce ’un en önemli romanlarından Finnegans Wake de bulunuyor.

                     Listede G.F. Hegel ve Martin Heidegger’in de kitapları yer alıyor.  Ben bunları  buradan   yazdım..

3 yorum:

  1. Sen de benim gibi zoru seviyorsun sanırım :) Güzel paylaşım, merak ettim kitapları, isimleri şimdilik aklımda kalsın bakalım :)
    Bu arada sanırım siteye katılım butonunu önceden kaldırmışım. Artık takipleşebiliriz buketçim, meslektaşım :)
    http://whiteglaze.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. okumakta zorlandığım ve zor anladığım pek de tadına varamadığım tek kitap joyce ulyssess oldu valla.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de en çok Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar kitabında zorlanmıştım. Dili çok ağır gelmişti, çok da gençtim. Belki onun da etkisi vardır.. "Henüz 16ydım"
    :)

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...